5 pomysłów na zdrowy fast food

Burger wegetariański

Fast food kojarzy się przede wszystkim z szybkim i niezdrowym jedzeniem, pytanie więc brzmi – czy istnieją zdrowe fast foody? Jak najbardziej! I co więcej, wcale nie potrzeba do tego wiele nakładu sił, by własnoręcznie przygotować domowej roboty zdrowe fast foody. Oto kilka ciekawych pomysłów na takie dania.

1. Spaghetti z pesto

Jeżeli lubujemy się w makaronach, z pewnością warto byłoby wypróbować właśnie makaronu spaghetti z pesto, jest to danie bardzo szybkie, jeżeli chodzi o czas przygotowania, ponieważ można je wykonać nawet w 15 minut. Wystarczy mieć tylko mikser bądź blender, a do tego makaron spaghetti, 100 g pestek dyni, 125 g rukoli, 100 g oliwy z oliwek, łyżeczkę chlorelli, 2 ząbki czosnku, sok z cytryny, trochę soku klonowego, sól, pieprz, zioła. Żeby przygotować pesto, należy wszystkie składniki ze sobą wymieszać, rozdrobnić, a następnie wszystko się blenduje aż do osiągnięcia oczekiwanej konsystencji i dodaje do ugotowanego makaronu.

2. Frytki warzywne

Jak zrobić frytki z warzyw? Czy w ogóle da się? Jak najbardziej! Wystarczy obrać i pokroić pietruszkę seler i marchewkę w słupki, a następnie polać olejem rzepakowym. Całość można jeszcze przyprawić do smaku według woli, jak na przykład używając papryki, tymianku, pieprzu, kurkumy, kolendry czy innymi przyprawami. Następnie wszystko wykłada się na blasze z papierem do pieczenia i zapieka przez około 30 minut w 180 stopniach. To wszystko – pyszna przekąska jest już gotowa.

3. Dietetyczne burgery drobiowe lub wołowe

Hamburgery nie kojarzą się z niczym dietetycznym, ale wystarczy dobrać odpowiednich składników, a od razu nabierają zupełnie innego charakteru. Najlepiej wybrać do tego pełnoziarnistą bułkę, a do tego wykorzystać mięso drobiowe lub wołowe grillowane w piekarniku. Potem przyjdzie czas na resztę dodatków jak ser, warzywa, sos na bazie jogurtu naturalnego i tym samym otrzymuje się nic innego, jak właśnie zdrowe, dietetyczne danie.

4. Tortilla z kurczakiem

Kto nie lubi tortilli? Jest to jedno z popularniejszych dań fast foodowych, jednak kupując na mieście, w barach czy innych punktach gastronomicznych, nie ma się pewności co tak naprawdę zostało do nich włożone. Łatwo taką tortillę można zrobić samodzielnie w domu, wystarczy tylko zrobić ciasto z wykorzystaniem mąki, oliwy i odrobiny soli i rozwałkować na cienkie placki, następnie opiekać z obu stron, a potem dodać warzywa i kurczaka oraz wszystko, co tylko będziemy chcieli.

5. Chipsy z jarmużu

Chipsy to jedna z bardziej ulubionych szybkich przekąsek, które kuszą smakiem, jednak nie są one zbyt zdrowe, dlatego najlepiej będzie zrobić samemu takie chipsy. Wystarczy do tego wziąć łodygi jarmużu i podzielić je na kawałki oraz polać oliwą z oliwek wraz z innymi przyprawami do smaku jak chili, sól, odrobina cukru. Następnie należy wyłożyć je na blasze i posypać dodatkowo pestkami dyni lub słonecznika, a następnie piecze się to przez około 5-7 minut w 150 stopniach z termoobiegiem. W ten sposób tworzy się pyszne, chrupiące i zdrowe danie.

1 Comment

  1. koniczyna

    10 sierpnia 2017 at 10:21

    Nie wiedziałam, że fast foody mogą być zdrowe, ale w sumie ma to sens, jeżeli użyje się odpowiednich zdrowych składników, a nie to, co nam serwują w restauracjach to jest to już zupełnie inna śpiewka.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *