Pracodawcy mają dość nudnych i wyglądających tak samo życiorysów. Niestandardowe CV docenią jednak tylko ci, którzy prowadza rekrutację na stanowiska kreatywne, związane z mediami, reklamą, grafiką. Dobrze jeśli starając się o jedno ze stanowisk artystycznych, oprócz życiorysu dołączysz jeszcze swoje portfolio. Świetnie skonstruowane i napisane CV ma szansę stać się Twoją kartą przetargową w drodze do wymarzonego stanowiska. Jak stworzyć kreatywne CV? Poznaj sprawdzone metody.
Na pewno zdajesz sobie sprawę, że CV, które chcesz stworzyć nie będzie się nadawało w przypadku stanowiska księgowego lub pracownika banku. Im większa inwencję przy jego tworzeniu wykażesz, tym lepsze wywrzesz wrażenie na pracodawcy. Są jednak pewne granice, których przekroczenie może sprawić, że Twój życiorys stanie się bardziej barwnym plakatem. Starając się pracę w zawodzie takim jak grafik czy pracownik/pracownica agencji reklamowej, możesz wykazywać się swoją pomysłowością bez umiaru, pamiętając jednak, by w dokumencie umieścić ważne informacje na swój temat.
Jeśli starasz się o pracę w redakcji ciekawym pomysłem może okazać się np. przedstawienie go w formie gazety, gdzie Ty będziesz bohaterem/bohaterką artykułu. Przydadzą się tu jednak umiejętności graficzne, szczególnie znajomość grafiki komputerowej. Pomysłowo może również wyglądać CV w formie laurki, ulotki, puzzli czy kartonu zapełnionego atrybutami sugerującymi Twoje różne umiejętności i cechy. Wszystko zależy od Ciebie i Twoich oczekiwań zawodowych, od tego na co postarasz się położyć największy nacisk (doświadczenie, umiejętności czy osiągnięcia).
Infografika jest połączeniem słowa i obrazu w takich proporcjach, by wzajemnie się uzupełniały: słowa odnoszą się do obrazu lub obraz jest wskaźnikiem słów. Warto w CV umieścić obraz, który odniesie się do Twoich umiejętności. Jeśli świetnie posługujesz się programami graficznymi, możesz przedstawić siebie z głowa wypełnioną małymi obrazkami z grafiki komputerowej. Pracodawcy są znudzeni czytaniem tylko i wyłącznie „surowego” tekstu (nawet jeśli jest na ładnym i ciekawym tle). Spróbuj zobrazować to, na czym Ci najbardziej zależy- pisanie tekstów, tworzenie chwytliwych sloganów lub projektowanie użytkowe.
Jeśli jesteś dziennikarzem/dziennikarką lub starasz się o prace w mediach, ciekawym sposobem na kreatywne przedstawienie siebie będzie wideo CV. Dzięki takiemu przedstawieniu siebie, życiorys zyskuje na autentyczności. Wideo CV pozwala także pracodawcy na pierwsze spotkanie kwalifikacyjne.
Aby dobrze zrealizować wideo CV musisz z języka pisanego przestawić się na język mówiony. Zdania powinny być krótkie, a tym samym szybciej zmierzające do puenty.
Niezależnie od wybranego przez Ciebie stanowiska, na które rekrutujesz (bierzesz pod uwagę jednak zawody kreatywne), staraj się przekazać jak najwięcej informacji o sobie. Forma CV jest ważna, ale jeszcze ważniejsze jest to, co masz do powiedzenia swój temat.
jeden komentarz