Rodzaje katalogów firmowych – jaki katalog reklamowy wybrać dla firmy?

Katalog na stole

Katalogi firmowe to wciąż popularne formy reklamy. Służą do zaprezentowania oferty, przedstawienia zalet firmy i nawiązania współpracy. Katalogi reklamowe mogą mieć różne formy, wszystko zależy od tego, co ma być w nich zaprezentowane. Jakie więc katalogi firmowe wybrać? Jakie materiały reklamowe sprawdzą się do promocji biznesu?

Rodzaje katalogów firmowych

Katalogi bądź foldery reklamowe są popularne niezależnie od branży firmy, która chce się w taki sposób promować. Ogólny podział takich materiałów obejmuje katalogi szyte, składane i klejone. Te pierwsze wyróżniają się zszywkami na grzbiecie, drugie przypominają ulotkę, natomiast te trzecie wyglądem nawiązują do książki. Można w nich zaprezentować ofertę firmy wzbogacając ją o zdjęcia. Najważniejsze, by taki folder był dobrej jakości, bez rozpikselowanych grafik, z błędami itp. Gdzie zamówić takie materiały? Druk katalogów firmowych zlecisz drukarni Tolek, gdzie wykonasz również zaproszenia, wizytówki czy notesy spiralowane.

Do kogo są skierowane katalogi reklamowe?

Katalogi firmowe mają konkretne zastosowanie. Skierowane są one do potencjalnych klientów i kontrahentów danej firmy. Dzięki nim mają oni możliwość zapoznania się z ofertą firmy, opisami produktów, usług itp. To z kolei może przyczynić się do wzrostu sprzedaży lub nawiązania współpracy. Katalogi często rozdawane są podczas różnego rodzaju imprez branżowych, jak targi, konferencje lub w ramach akcji promocyjnych.

Jak zrobić folder reklamowy?

Katalog firmowy, który ma przyciągać klientów i partnerów biznesowych, powinien być atrakcyjny pod względem wizualnym, ale i językowym. Należy więc opracować treść, która będzie miała znaleźć się na stronach katalogu. Warto pomyśleć także o zdjęciach, które uwiarygodnią daną firmę i sprawią, że odbiór folderu będzie lepszy. Niezbędna jest również ogólna oprawa graficzna, tę warto zlecić specjaliście, który ma doświadczenie w przygotowywaniu takich materiałów reklamowych.

Szczególną uwagę podczas projektowania folderów reklamowych należy zwrócić na jakość. Chodzi tu głównie o zdjęcia. Należy dostarczyć grafikowi jedynie materiały wysokiej jakości, takie które nie będą rozmazane. Podczas druku katalogów może się okazać, że zdjęcia te nie były wystarczająco dobre, a to od razu rzuca się w oczy. Warto też w folderze postawić na kolorystykę, która kojarzy się z daną firmą i jest wykorzystana np. w logo.

Szczególne wytyczne dotyczą również prezentowanej w katalogach treści. Lepiej, by zdania były krótkie i zrozumiałe niż podrzędnie złożone. Dzięki temu zostaną też zapamiętane. Osoby, które będą przeglądały katalogi i zainteresują się treścią, z pewnością zwrócą też uwagę na ewentualne błędy, chodzi tu zarówno o ortografię, jak i interpunkcję. Warto więc przed drukowaniem katalogów pokazać je kilku osobom, żeby oceniły zarówno treść, jak i warstwę wizualną. Można nawet skorzystać z pomocy specjalisty, który na co dzień zajmuje się projektowaniem folderów dla firm.

dodaj odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *