Podczas przeprowadzania robót drogowych wymagane jest dopilnowanie wielu spraw. Jakich? Przede wszystkim należy zadbać o to, by prace przebiegały sprawnie, szybko, ale i bezpiecznie. Jak tego dokonać? Najprościej po prostu stawiając na odpowiednie znaki drogowe. Jakie są wymagane przy oznakowaniu robót drogowych?
Warto wiedzieć, że jeśli roboty prowadzone są w pasie drogowym, konieczne jest opracowanie projektu organizacji ruchu w danym miejscu. To właśnie w nim znaleźć się musi zakres ograniczenia ruchu, sposób poprowadzenia kierowców, pieszych na remontowanym odcinku, ale i sposób zabezpieczenia miejsc robót.
Należy nadmienić, że jeśli w jakikolwiek sposób ruch ma zostać ograniczony, powinno to wynikać z projektu, a nie być wykonane na „wszelki wypadek”. Oznacza to, że musi być określony przez technologię i organizację prowadzonych robót. Można zastosować jeden z typowych projektów zawartych w instrukcji, a można stworzyć specjalnie na ten czas opracowany projekt organizacji ruchu.
W nim musi znaleźć się opis techniczny charakterystyki drogi i ruchu na niej, zagrożeń, ewentualnych utrudnień. W projekcie organizacji ruchu nie może zabraknąć planu orientacyjnego i sytuacyjnego. Należy w nim opisać m.in. wymagane oznakowanie poziome i pionowe. A to może nastręczać trudności, jeśli nie ma się doświadczenia. Właśnie dlatego oznakowanie robót drogowych warto skonsultować ze specjalistami (unistop.pl). Dzięki temu jest pewność, że wszystko będzie zrobione tak, jak należy. Bardzo dobrze, gdy w projekcie zamieszczony zostanie harmonogram prac.
Przede wszystkim podczas robót drogowych nie może zabraknąć znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co więcej, muszą być one widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy. Należy też zadbać o to, by były w należytym stanie przez cały czas.
Jakie znaki muszą się znaleźć przy robotach drogowych? Te, jakie zazwyczaj są na drodze, a więc znaki pionowe i poziome. Ich treść powinna być dopasowana do warunków. Muszą być znaki informujące o pierwszeństwie, prędkości itp.
Oprócz nich należy również zastosować:
Przede wszystkim należy wiedzieć, że w czasie remontu na drogach krajowych musi być możliwość przejazdu pojazdów z prędkością 60 km/h, a na autostradach – 80 km/h. Co więcej, remontowany odcinek, na którym ma być ograniczona prędkość nie powinien wynosić więcej niż 500 metrów.
Minimalna szerokość pasa ruchu nie może mieć mniej niż 3 metry jest ma jeden kierunek lub ruch wahadłowy. W przypadku dwóch kierunków ruchu, należy zadbać o 6 metrów szerokości.
Ciągi piesze muszą być dobrze oznakowane i chronić pieszych. Do ich wygrodzenia stosuje się zapory podwójne.
brak komentarzy