Wymiana tylnej belki w autach francuskich, co to jest? Gdzie szukać pomocy?

Peugeot

Właściciele samochodów francuskich marek, takich jak Citroen, Peugeot, czy Renault muszą liczyć się z tym, że w ich pojazdach zastosowano części, które dość szybko się zużywają. Mowa o tylnej belce skrętnej. Czym jest i jak sobie z nią radzić – temu poświęcono poniższy tekst.

Czym jest tylna belka w aucie?

Tylna belka skrętna to rozwiązanie typowe dla większości francuskich aut, takich jak Peugeot, Renault i Citroen. Tak zaprojektowane zawieszenie ma wiele zalet. Przede wszystkim gwarantuje bardzo dobrą przyczepność.

Niestety ma też wady, z którymi od lat muszą się mierzyć użytkownicy tych aut. Nie jest to dobre zawieszenie ani na kiepskie drogi, ani jazdę na długich dystansach. Bardzo szybko się zużywa i konieczna jest interwencja. Na szczęście przez lata mechanicy wyspecjalizowali się w radzeniu sobie z tego typu usterkami i zarówno regeneracją, jak i wymianą tylnej belki zajmują się w całej Polsce serwisy samochodowe jak wymianatylnejbelki.pl/o-nas/wymiana-tylnej-belki/.

Co wpływa na stan tylnej belki we francuskich samochodach?

Oczywiście winą usterek tylnego zawieszenia w samochodach marki Peugeot, Renault i Citroen można obarczać konstruktorów. Warto jednak wiedzieć, że wpływ mają również niekorzystne czynniki, takie jak duże wahania temperatur, czy woda i piasek, które dostają się do wnętrza belki, powodując korozję, a także dziury i koleiny w drogach.

Typowe usterki tylnej belki skrętnej

Generalnie najsłabszym punktem w zawieszeniu francuskich marek samochodów, a zwłaszcza w Citroenach i Peugeotach, są łożyska igiełkowe na których opiera się sworzeń wahacza. Niestety pierwsze stadium ich zużycia jest nie do wykrycia przez kierowcę. Zakłada się więc, że doskonała byłaby rutynowa wymiana łożysk, najlepiej przeprowadzana po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.

Niestety nikt sobie tym nie zajmuje głowy i z czasem ich resztki zaczynają trzeć o sworzeń – psując go i to w błyskawicznym tempie. Po czym poznać, że i łożyska, i sworznie są zniszczone? Poinformuje o tym popiskiwanie i skrzypienie dochodzące z tylnego zawieszenia, a auto będzie się źle prowadzić oraz reagować nerwowo na delikatne skręty kierownicy.
Jeżeli przeoczy się takie objawy, wówczas może się okazać, że łożyska igiełkowe zniszczyły nie tylko sworzeń, ale również główny element całego zawieszenia – belkę.

Wymiana czy regeneracja tylnej belki w samochodzie?

Jeżeli w porę nie zainterweniujemy i dojdzie do uszkodzenia kolejnych elementów belki tylnej, a w efekcie zauważymy, że samodzielnie zmienia się tor jazdy i mamy utrudnione skręcanie, wówczas koniecznie trzeba się udać do specjalnego serwisu.

Jeśli okaże się, że belka nie jest w bardzo opłakanym stanie, wówczas można ją poddać regeneracji. Na czym to polega? Wyjmuje się belkę, odtwarza zniszczoną powierzchnię i zakłada nowe wahacze, sworznie, łożyska. Jednak jest to możliwe tylko do pewnego momentu.

Jeżeli od uderzeń belka zaczyna się krzywić – wtedy nie powinno się jej naprawiać. Należy wymienić ją na nową, wraz ze sworzniami lub całymi wahaczami i łożyskami. Można oczywiście kupić nową belkę od producenta, jednak jej koszty są bardzo wysokie. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest postawienie na zakup gotowej, zregenerowanej tylnej osi. Taką mają w ofercie profesjonalne serwisy samochodowe.

Nawet jeśli mamy francuski samochód – nie musimy panikować – da się zadbać o to, by nie uszkodzić tylnej belki i nie skazać się na wysokie koszty naprawy. Najważniejsze, to regularnie serwisować samochód. Poza tym – nawet jeśli belka jest to wymiany – da się zrobić to „po kosztach”, a bez rezygnacji z wysokiej jakości i bezpieczeństwa.

1 Comment

  1. Luna

    17 listopada 2017 at 12:39

    W sumie to dość powszechny problem, więc na pewno każdy zainteresowany nie raz i nie dwa się nad tym zastanawiał.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *