Co jeść na wypadające włosy? Dieta pomocna przy problemach z włosami

Kobieta dotyka do swoich włosów, w ustach ma zausznik okularów przeciwsłonecznych

Na włosy wypadające, łamliwe, bez blasku… kupujesz wciąż coraz nowsze szampony w nadziei, że one poradzą sobie z problemem. Jeśli codziennie na swojej szczotce znajdujesz więcej niż 100 włosów i nie jest to kwestia żadnej poważnej choroby, powinnaś diametralnie zmienić swoją dietę. Zobacz, co jeść, by Twoje włosy przestały wypadać.

Co jeść na wypadające włosy?

Jeśli do tej pory nie byłaś zwolenniczką pełnoziarnistych produktów, czas to zmienić. Postaraj się do codziennej diety wprowadzić również białko. Znajdziesz je w mięsie, rybach, nabiale, komosie ryżowej, amarantusie, roślinach strączkowych. Za budowę skóry głowy odpowiedzialne są aminokwasy, dlatego jedząc białko i produkty pełnoziarniste dostarczasz ich dużą ilość organizmowi.

Jakie witaminy dobre dla włosów?

Masz wrażenie, że Twoje włosy nie rosną, tylko zamiast tego wypadają? Powinnaś zacząć jeść produkty bogate w witaminę D. Pobudza ona wzrost włosa i regeneruje komórki macierzyste, które przekształcają się w komórki włosowe. Najwięcej witaminy D znajdziesz w rybach, dorszu, węgorzu, łososiu, makreli, śledziach. O strukturę Twoich włosów zadba witamina A, którą znajdziesz w marchewce, zielonolistnych warzywach, wątróbce, jajkach, rybach. Bardzo duże znaczenie dla prawidłowego wzrostu włosów mają witaminy z grupy B (szczególnie B6 i B12) – jedz więc dużo drobiu, soi, soczewicy, kapusty, fasoli, groszku, brokułów. Aby dostarczyć sobie witaminy C musisz jeść dużo ostrej papryki, owoców, brukselki.

Buraki, papryka i sałata w koszyku

Minerały odpowiednie dla struktury włosa

Jedząc cynk dostarczasz sobie enzymów odpowiedzialnych za wzrost włosów. Duże ilości tego pierwiastka zawiera imbir, orzechy nerkowca, ciecierzyca. Od miedzi zależna jest prawidłowa struktura i tempo wzrostu włosa. Znajdziesz ją w pestkach dyni, słonecznika, orzechach, migdałach, roślinach strączkowych, płatkach owsianych, natce pietruszki, rybach. Pierwiastkiem, który wpływa na budowę włosa jest także krzem, znajdziesz go w bananach, marchwi, burakach, pietruszce.

Orzechy nerkowca

Napary ziołowe – dobrodziejstwo dla włosa

Jeśli nie lubisz łykać suplementów diety, możesz sięgnąć po napary ziołowe. Świetnie sprawdzi się tu picie herbatki ze skrzypu polnego, który jest bogatym źródłem krzemionki wzmacniającej włosy i zapobiegającej ich wypadaniu. Pamiętaj, że pijąc skrzyp musisz uzupełniać niedobory witaminy B, ponieważ może zostać wypłukana z organizmu. Podobnie zadziała herbatka z pokrzywy, która jest bogata w mikroelementy.

Wypadanie włosów jest bardzo przykrą dolegliwością, z która z pewnością poradzi sobie odpowiednia dieta. Jeśli jednak Twój problem będzie się wciąż utrzymywał lub nasilał, niezwłocznie skontaktuj się z lekarzem. Często nadmierne wypadanie włosów jest wynikiem chorób układu odpornościowego, poza leczeniem farmakologicznym, zmiana diety może okazać się bardzo skuteczna. Wypadanie włosów może nasilać się jesienią i zimą, jest to jednak zjawisko normalne, zacznij się martwić dopiero, gdy liczba Twoich wypadających włosów przekracza 100.

3 Comments

  1. Gosia

    27 września 2016 at 08:17

    Będę musiała spróbować zmienić swoją dietę, ale warto też iść do dermatologa, bo przyczyny mogą być różne. U mnie był to przede wszystkim silny stres i nerwy. Staram się jeść zdrowo, ale czasem to za mało.

  2. Paulina

    4 października 2016 at 15:20

    Nie wiedziałam, że nerkowiec jest dobry na włosy. W takim razie zaraz lecę do Lidla po paczkę tych orzechów 🙂

  3. izia

    28 lipca 2017 at 17:49

    Dieta ma jednak bardzo duży wpływ na wypadanie czy niewypadanie włosów, ale mało kto zwraca na to uwage.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *